AF: Ghanaian KENTE CLOTH

AF: Ghanaian KENTE CLOTH

AF: Ghanaian KENTE CLOTH

****ITA/ENG versione****

Kente Cloth, l’antica e pregiata stoffa ghanese

Kente Cloth è un tipo di stoffa ghanese tessuta a mano, originariamente creata per i componenti della stirpe reale degli Ashanti e ha una storia profondamente ricca.

Si compone di diversi tipi di filature come viscosa e cotone, anche se è conosciuta principalmente per essere fatto di seta e si pensa che si sia tratto ispirazione dalle trame che il ragno traccia tessendo la sua tela.

kente cloth

Il Kente Cloth può essere realizzato in più colori oppure in uno solo; i vari colori dei vestiti sono il simbolo di diversi aspetti della vita e ciò che lo rende speciale è soprattutto il modo in cui è tessuto.

Kente Cloth è uno dei tessuti più famosi e richiesti in tutta l’Africa ed è molto di più che un modo di vestire: per il popolo Ghanese rappresenta la propria storia, la filosofia, la letteratura, un credo religioso, un pensiero politico nonchè un principio di vita estetico.

*******************************

Kente Cloth, the ancient and fine ghanaian fabric

Kente Cloth is a hand-woven cloth created in Ghana for people of Ashanti royalty and has a deep rich history.

It can be made from various kinds of threads such as rayon and cotton, however it is best known to be made from silk and it is thought that it was inspired by the weaving patterns of a spider as it weaves it’s web.

kente clothKente Cloth can come in many colors or just one solid color; the various colours in the cloth symbolize various aspects of life, however it is not just the colors that make Kente special, but the way the fabric is woven.

The Kente Cloth is one of the most famous and wanted fabric in the whole of Africa and it is more than just clothing to be worn as a matter of fact for the Ghanaians this represents the history, philosophy, oral literature, religious beliefs, political thought and aesthetic principles of life.

 

About angi

Lascia un commento